dieta norweskaDieta norweska to dieta bliźniaczo podobna do, równie szkodliwej, diety kopenhaskiej oraz do diety grejpfrutowej. Właściwie to od tej ostatniej różnie ją tylko to, że jej opracowanie przypisuje się dietetykom ze szpitala w Oslo. Akurat…

Specjaliści do diety kopenhaskiej z pewnością domyślili się już, że dieta norweska to dwutygodniowa kuracja wymagająca przestrzeganie ściśle określonego jadłospisu, od którego nie są dopuszczalne żadne odstępstwa. Nawet najmniejsze złamanie zasad wiąże się bowiem z koniecznością natychmiastowego przerwania diety, niezależnie od etapu na jakim znajduje się delikwent. Sam jadłospis zakłada spożywania 3 posiłków w ciągu dnia, z kórych ostatnim powinien być obiad. Kolacje nie wchodzą w rachubę. Szczegółowy jadłospis przedstawia się następująco:

Dzień 1 i 8

śniadanie: 3 jaja na twardo, kawa lub herbata

2 śniadanie: 2 jajka, grejpfrut, kawa lub herbata

obiad: 3 jajka, kromka chleba, kawa lub herbata

 Dzień 2 i 9

śniadanie: 2 jajka, kawa lub herbata

2 śniadanie: 2 jajka, grejfrut, kawa/herbata

obiad: wołowina, warzywa, kawa/herbata

 Dzień 3 i 10

1: 2 jajka, kawa/herbata

2: 2 jajka, gotowany szpinak z łyżką jogurtu

3: kotlety z piersi kurczaka, warzywa, kawa/herbata

 Dzień 4 i 11

1: 2 jajka, kawa/herbata

2: grejfrut, surówka warzywna, kawa/herbata

3:2 jajka, ugotowany szpinak, biały ser z kromką chleba

 Dzień 5 i 12

1: jw

2: jak w dniu 2

3: ryba, surówka warzywna, kromka chleba

 Dzień 6 i 13

1: jw.

2: sałatka owocowa, kawa/herbata

3: jak dzień 2

 Dzień 7 i 14

1: jw.

2: mięso z kurczaka, grejfrut, kawa/herbata

3: Prawdziwa uczta – zupa jarzynowa, mięso z kurczaka, gotowana kapusta, warzywa, kawa/herbata

Dlaczego nie warto stosować diety norweskiej?

Stawia się jej podobne zarzuty jak w przypadku diety kopenhaskiej czyli: za krótko, za mało kalorii, za dużo możliwych skutków ubocznych, za duży efekt jojo po ukończeniu diety.

Dodatkowo dieta jest bardzo monotonna – codziennie jajka, można zwymiotować, wierzcie mi.