dieta pszenicznaChęć posiadania szczupłej i atrakcyjnej sylwetki często prowadzi ludzi do czynów, z których nikt o zdrowych zmysłach nie może być dumny. Jedną z takich rzeczy jest, bez wątpienia, przeprowadzenie na sobie diety pszenicznej.

Dieta pszeniczna to kuracja odchudzająco – oczyszczająca, która powinna trwać od 3 do 12 dni, w zależności od tego potrzeb i wytrzymałości. Istotną sprawą jest również to, czy jesteś typem zimno czy ciepłolubnym (gdzieś było mi dane przeczytać „czy jesteś Yin czy Yang). Ludzie o wyższym ciśnieniu, lubiący chłód są Yang i mogą wytrzymać dietę pszeniczną przez pełne 12 dni, natomiast osoby lubiące ciepło (często o zimnych rękach i stopach) to Yin i nie powinni stosować jej dłużej niż 3 dni ponieważ dieta ma właściwości wychładzające. Osobiście nie polecam stosowania tej diety w ogóle, bo jej skutki uboczne (nie tylko odczuwanie zimna) mogą być ciężkie do zniesienia.

Dieta pszeniczna polega na spożywaniu w ciągu dnia posiłków złożonych wyłącznie z gotowanej pszenicy. W zależności od wersji zaleca się zjadanie 3 szklanek dziennie lub w ogóle jedzenie pszenicy za każdym razem kiedy poczuje się głód.

Do kuracji nie można przystąpić „z marszu”. Wymagany jest krótki okres przygotowawczy, w trakcie którego powoli odstawia się mięso i produkty ciężkostrawne na rzecz warzyw. Podobnie po zakończeniu diety nie można od razu przechodzić do normalnego menu, ale stopniowo dodawać mięso i nabiał do warzyw.

Skutki uboczne

Człowiek to nie kura i może być pewien, że podczas żywienia się samą pszenicą wystąpią u niego działania niepożądane. Pierwszym z nich będą pewnie mdłości i wymioty na samą myśl o gotowanej pszenicy. Mogą się także pojawić biegunki i bóle brzucha (zwłaszcza u osób uczulonych na białka pszeniczne, które jeszcze o tym nie wiedzą). Z pewnością też pojawi się osłabienie i ogólna niechęć do wszystkiego. Z braku potrzebnych składników odżywczych wyniknąć mogą takie niedogodności jak wypadanie włosów, łamliwość paznokci, pogorszenie się cery..itd.

Pamiętajcie, że nie istnieją sposoby na dojście do sylwetki czy zdrowia w 2 tygodnie. Przynajmniej nie takie, które ie odbiją się niekorzystnie na waszym organizmie.

Jaskrawym tego przykładem są zwłaszcza takie monodiety jak dieta pszeniczna.