dieta 500 kcalOd razu napiszę, że ta dieta to nie tylko wielkie nieporozumienie, ale wręcz samobójstwo przy dłuższym stosowaniu. Bardzo mocno odradza się stosowanie tego typu diet. Opisujemy ją tylko dlatego, żeby uświadomić czytelnikowi jej szkodliwość.

W przypadku diety 500 kcal już sama nazwa zdradza nam, na czym dieta taka ma polegać. Ni mniej, ni więcej sposób ten narzuca spożywanie w ciągu dnia posiłków o łącznej sumie kalorii równej 500.

Żeby osiągnąć tak niską podaż energetyczną zazwyczaj spożywa się 2, skromne posiłki dziennie (śniadanie i kolację). Przykładowy dzień na tej diecie wygląda mniej więcej tak:

śniadanie: jajko, jabłko, inny mały owoc (ok 250 kcal)

kolacja: ok. 150 gram białego mięsa lub chudej ryby, warzywa w niewielkiej ilości

Oczywiście posiłki można komponować też w inny sposób i nawet podzielić dzienną dawkę jedzenia na kilka porcji. Wymaga to nie lada zaangażowania w liczenie kalorii poszczególnych produktów, które można ze sobą połączyć.

Jeśli chodzi o czas w jakim można stosować dietę, to nie ma na ten temat żadnych wyraźnych wskazówek. Zdrowy rozsądek podpowiada, że powinna ona trwać jak najkrócej, jednak radzimy nie stosować tej diety w ogóle.

Skutki uboczne

W przypadku zastosowania diety 500 kcal możecie być pewni, że wystąpią u was wszystkie negatywne skutki uboczne typowe dla głupich diet odchudzających. Liczcie się więc z poważnym osłabieniem, omdleniami, rozdrażnieniem, zaburzeniami w funkcjonowaniu organów wewnętrznych, wypadaniem włosów, łamliwością paznokci, anemią, awitaminozą i oczywiście po wszystkim efektem jojo. Spalicie wyłącznie mięśnie, co w rezultacie, mimo niższej wagi nada wam wygląd cienkiego, miękkiego, sflaczałego worka.

Pamiętajcie, że 500 kcal to wartość energetyczna zużywana w ciągu dnia tylko przez mózg!