dieta czeresniowaCzereśnie to owoce, które cieszą się bardzo dobrą opinią zarówno wśród smakoszy jak i dietetyków.

Mają one bowiem dwie, rzadko występujące razem, cechy. Po pierwsze posiadają niezaprzeczalne walory smakowe, a po drugie są bardzo niskokaloryczne. Kilogram tych owoców zawiera w sobie tylko 600 kcal.

Nie dziwi więc, że niektórzy pokusili się o opracowanie diety oczyszczająco – odchudzającej bazującej właśnie na czereśniach.

Dieta czereśniowa to trwający 3 dni festiwal tych owoców. W trakcie jej trwania można spożywać wyłącznie czereśnie! Nie ma mowy o podjadaniu czegokolwiek innego.

Nie można ich oczywiście zjadać bez żadnych ograniczeń. Zaleca się spożycie od 1 do 2 kg surowych czereśni podzielonych na 5 równych posiłków.

Taka konfiguracja ma zapewnić oczyszczenie organizmu ze zbędnych toksyn, poprawić stan skóry, samopoczucie itd. Tyle, że to nieprawda…

Wady diety czereśniowej.

Jak każda krótka, monotematyczna dieta także i dieta czereśniowa nie należy do dobrych sposobów na cokolwiek. No chyba, że mamy na celu wywołanie biegunki u osób z bardziej wrażliwym przewodem pokarmowym, lub pozbawienia się sił do czegokolwiek.

Dieta opierająca się na jednym składniku, zwłaszcza jeżeli jest to owoc, nie zapewni wszystkich niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania substancji odżywczych. Mam tu zwłaszcza na myśli białko, wapń, żelazo, których w owocach po prostu nie ma. Nie chcę popadać w paranoję i twierdzić, że 3 dniowy niedobór białka kogoś zabije jednak uważam, że tego typu eksperymenty są niczym nie uzasadnione. Dieta czereśniowa nie oczyszcza bowiem bardziej niż inne, zdrowsze diety więc nie warto ryzykować wystąpienia skutków ubocznych i zaburzeń w funkcjonowaniu organizmu.