jogurtowa dietaNa początek warto wspomnieć, że nie jest to taki całkiem najgorszy sposób na zrzucenie wagi, ale …..(koniecznie przeczytaj do końca).

Dieta jogurtowa to dość dobrze znana dieta monotematyczna, która obiecuje szybką utratę wagi na skutek spożywania posiłków bazujących na jogurcie. Stosujący ją przez czternaście dni mają podobno schudnąć przynajmniej 6 kilogramów. Dodatkowym atutem ma być tutaj wyregulowanie pracy jelit poprzez kultury bakterii zawarte w jogurtach. Brzmi nieźle zatem proponuję przyjrzeć się bliżej jadłospisowi diety jogurtowej.

W trakcie jej trwania spożywać należy 3 posiłki dziennie.

Na śniadanie: kromka ciemnego pieczywa z wędliną lub dżemem, owoc, jogurt (może być np. z otrębami)

Na obiad: mięso, warzywa na parze, jogurt

Na kolację: pieczywo z wędliną, jogurt naturalny, owoce lub warzywa

Między posiłkami można zjadać 2 posiłki złożone z jogurtu (może być z muesli, otrębami itd.).

Jak widać jadłospis diety jogurtowej nie jest wcale taki tragiczny jak można byłoby spodziewać się po samej nazwie. Co więcej dieta ta jest PRAWIE dobrą dietą, a opisuję ją tylko dlatego, żeby wytknąć dwie dyskwalifikujące ją wady.

  • Jest zbyt krótka i brak w niej okresu przejściowego (wchodzenia i wychodzenia z diety). Zapewne po skończeniu jej stosowania będziemy mieli do czynienia z efektem jojo
  • po co tyle tego jogurtu?Myślę jednak, że gdyby wymienić te jogurty na gotowane mięso, rybę, twarożek, jajko itd. oraz trochę tą dietę przedłużyć to można ją z powodzeniem stosować. Dodam jeszcze, żeby zjadać 5 posiłków dziennie zamiast 3 (te 2 pozostałe to mogą być czasem te jogurty z otrębami, ale zalecam większe urozmaicenie np. pierść z kurczaka z warzywami, ryba na parze z warzywami itd.) i dieta jogurtowa ląduje w dziale „Prawie Dobre”.