jak rozpoznać złą dietę?Będzie to krótki poradnik wyjaśniający jak szybko i bez fachowej wiedzy rozpoznać, że dana dieta odchudzająca jest szkodliwa, absurdalna lub podejrzana. Oto kilka oznak, które powinny skłonić was do rezygnacji ze stosowania metody:

  1. Obiecuje szybką utratę wagi.

    Prawidłowo powinno się chudnąć około 0,5 kg tygodniowo i tylko taki ubytek masy jest zdrowy i nie grozi efektem jojo. Jeśli dodatkowo dużo się ruszacie może on czasami dochodzić do 1 kg tygodniowo i tyle. Tymczasem często spotka się diety, na których zakłada się redukcję nawet 1 kg dziennie! To nie dieta, to głodówka. Daj sobie spokój.

  2. Opiera się na jednym składniku zwykle wymienionym w nazwie.

    Diety monoskładnikowe typu dieta pomarańczowa, jajeczna, kapuściana itd. również od razu możecie odrzucić. Są po pierwsze zbyt ubogie w składniki odżywcze, a po drugie często także zbyt niskokalorczne. I niech nie przekonuje was fakt, że na diecie jajecznej je się przecież także inne produkty. To za mało. Bezpieczna dieta powinna być różnorodna.

  3. Trwa tylko kilka dni.

    Nie da się skutecznie i zdrowo odchudzić w kilka, a nawet kilkanaście dni. Tkanka tłuszczowa gromadzona jest w dość długim czasie i tak też powinna być gubiona. Bardzo niezdrowo jest odchudzać się tydzień czy 3 dni przed imprezą. W takim tempie odchudzania ryzykujecie cały szereg skutków ubocznych i zapewniacie sobie efekt jojo. Lepiej odpuścić i schudnąć raz a dobrze…w optymalnym dla zdrowia tempie 2 kg na miesiąc.

  4. Dieta opiera się na cudownych właściwościach, cudownego preparatu.

    Teksty typu „możecie jeść wszystko a i tak schudniecie dzięki (tu nazwa handlowa czegoś tam)” od razu można wsadzić między bajki. Należy uważać zwłaszcza na preparaty, zioła i Bóg jeden wie jakie wynalazki, których nie można kupić w aptekach. Szczególnie bogaty w takie cuda jest internet. Po zażyciu podobnych środków w najlepszym razie stracicie tylko pieniądze, w najgorszym dostaniecie zawału.

    Jeśli chcecie wspierać odchudzanie suplementami to stosujcie tylko takie, które od dawna dostępne są w oficjalnym obiegu (głównie apteki i sklepy sportowe) i nie przekraczajcie dawek zalecanych przez producenta. Żadnych cudów ze wschodu.

    Pamiętajcie, że nie ma cudownych pigułek, które odchudzą was bez wysiłku. Nawet te reklamowane w tv dodadzą tylko kilka procent do waszego sukcesu wypracowanego dietą i ćwiczeniami.

  5. Dieta została opisana na stronie zlediety.com.pl

    Jeśli dieta została już opisana na stronie zlediety.com.pl to również możecie ją sobie odpuścić. Po przeczytaniu konkretnego opisu dowiecie się dlaczego.

Jeśli mimo wystąpienia, któregoś z tych czynników zdecydujecie się stosować podejrzaną dietę to cóż… wasza wola. Proszę was tylko o zapoznanie się z niektórymi skutkami ubocznymi jakie mogą nieść za sobą tego tego typu atrakcje. Artykuł „Jak sobie zaszkodzić na diecie?” znajdziecie na tej stronie – klik tutaj.